Biblia şi tatuajele

De multe ori oamenii se întreabă care este porunca Domnului cu privire la tatuaje. Nu există prea multe referinţe directe despre tatuaje în Biblie. Aceasta deoarece oamenii care practicau astfel de înscrisuri sau desene permanente pe trupurile lor nu aparţineau celor care primiseră Legea lui Moise. Erau oameni care aveau credinţe păgâne. Astfel, în Levitic, găsim scris: „Nu îţi tăia trupul pentru morţi şi nu-ţi marca pielea cu tatuaje. Eu sunt Domnul” (Levitic 19, 28).

Dacă privim la motivaţiile tatuajelor, vedem că cei mai mulţi oameni vor să fie altfel decât alţii. Non-conformismul, încadrarea în trenduri, caracterul şocant, toate acestea sunt departe de Legea iubirii lui Hristos cel răstignit şi înviat din morţi.

Unii cred că tatuajele îl (o) vor face mai frumos (frumoasă). Acest lucru înseamnă dorinţa de a îmbunătăţi ceea ce a făcut Dumnezeu (cf. Psalm 138, 14). Ori, asta arată deseori complex de inferioritate şi nemulţumire cu propriul trup, dar şi nevoia de identitate, căutatea unui nou eu, mai interesant, specific celor care se află în criză de personalitate, neavând valori să le manifeste, încearcă să frapeze (şi în sensul etimologic) pe ceilalţi. Ori un tatuaj nu poate oferi decât o secundă de surpriză şi noutate, pentru a se scufunda pentru totdeauna în banal după ce l-ai văzut.

pr. Ioan Valentin Istrati

În lumea musulmană, creştinii îşi tatuează crucea pe mână pentru ca în cazul în care vor muri, să fie îngropaţi creştineşte. Acest lucru înseamnă însă şi dorinţa de a muri pentru Hristos şi de a-L mărturisi până la moarte, în eventualitatea că vor fi capturaţi de islamiştii radicali, pentru care creştin înseamnă ţintă sigură. În acest caz tatuajul poate însemna vocaţie de mucenic, dor de mărturisire până la moarte şi permanenţa iubirii Celui răstignit în om.

Aşadar, atunci când nu sunt mărturisitoare de credinţă, tatuajele sunt un înlocuitor nereuşit de personalitate, cultură, erudiţie, simţul umorului, bucurie, deschidere, credinţă, unicitate creativă. Ele sunt doar semnele unei căutări disperate a propriului eu, mereu mai fascinant, în locuri unde el nu a fost şi nu va fi niciodată.

6 thoughts on “Biblia şi tatuajele

  1. Si cui vor oamenii aia care isi tatueaza crucea sa marturiseasca credinta lor? Cred ei oare ca Dumnezeu nu le stie sufletul, si se ghideaza dupa insemnari pe corp? „Ahh, asta e crestin , are crucea pe piele”. Parca ar fi Oracolul din Delhi articolul asta, raspuns cu 2 taisuri cand adevarul este numai unul.

    Din cate imi amintesc cavalerii templieri, care au UCIS in numele Lui Dumnezeu, cand Dumnezeu a spus: SA NU UCIZI! cred ca de-aia isi tatuau crucea pe frunti. Sa stie „necredinciosii” ca i-au omorat altii mai credinciosi, nu? Am un singur cunvant pt asta: STUPID

    si apropo de FCB, aia era cruce malteza de pe coroana, FYI! traiasca „cavalerii luminii”, nu?

  2. Mda, am citit asta cand am citit mai demult biblia. Interzice tatuarea pentru idolatrie sau venerarea altor zei, nu tatuajul in sine dupa cate inteleg.

    Da’ oricum e prostesc sa scrii si ‘dumnezeu e, cu mine’ pe tine. 😆

  3. deci dacă îmi tatuez o cruce mare pe spate, e ok ”în ochii domnului”, dar dacă-mi tatuez orice altceva, e grav?
    sunt osândită!!! :))))

  4. este la fel de grav, deci si fotbalistii si mafiotii si adolescentii rebeli sunt osanditi. 😆

    dar hai sa fim seriosi, asta este cel mai mic pacat dintre toate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *